Dagens tillstånd

Mitt wordprogram krånglar och håller på och stänger ned sig hela tiden. Har hänt förut. I brist på teknisk förståelse tänker jag på datorn som en organisk mekanism som är ”trött och måste vila” efter att ha stått på i över ett dygn. Har därför flyttat arbetet till pålitliga ”gammdatorn” från 1995. En kompakt burk inget verkar rå på eller rubba. Kan stå på veckor utan att tappa balansen. Bra. Annars har jag dubbla helly hansen på mig (är fortfarande förkyld) och dricker ljummet kaffe. Läste i DN imorse om William Faulkners kärleksförhållande med en svensk kvinna. I varenda brev till henne uppehöll han sig kring hennes kropp, hur hon såg ut naken och hur mycket han längtade efter att ha sex med henne. Det gjorde mig ledsen på nåt sätt. Vet inte varför. Bara för att han uppskattade hennes kropp behöver ju inte betyda att han misskrediterade henne intellektuellt (för hon var intellektuell). Ändå kändes det så. Och som om det alltid är fallet med män: Att de mest vill ligga. Äsch, jag är nog bara allmänt känslig idag. Stressad över uppsatsen och över det faktum att en vän ska sova över hos mig ikväll (vilket jag ser fram emot men som ger mig dåligt samvete därför att det innebär att jag skippar kvällens arbete). Men det blir kanske bra med en paus, att titta på film och käka cashewnötter.

Ja, då fortsätter jag med uppsatsen då.