Första intryck:

Kallt, blött, regnigt, mögligt. Bor på ett hostel inhyst i ett gammalt halvt uppruttnat palats på Calle Traghetto, full av gamla marmorbyster, högljudda amerikaner och dunk-dunk-dunk-musik. Har just käkat den dyraste pizzan i mitt liv och i alla barer måste man stå upp och dricka sitt vin eftersom det kostar över 10 euro extra att få ett bord. Kyparna är lika galanta som nonchalanta och formligen drar in människor från gatorna till restaurangerna för att tjäna pengar på dem. Jag har extremt ont i huvudet, är blöt om fötterna (det regnar ute)och jag och L ska strax gå och lägga oss i vårt 6 bäddars rum. Tack gud att jag har öronproppar med mig. Vaknar säkert imorgon med ett förundrat leende på läpparna full av glädje över att jag är i Venedig. Just nu är jag bara trött och lite sur.