Två blondiner och tre biografier

Läste nyligen hon överst, Pamela des Barres, (hon överst??? Och jag ska vara svensklärare!) självbiografi ”Jag är med bandet”. Var rätt smaskig: Man får läsa om hur hon har sex med Mick Jagger, Keith Moon m f. Ett tips! Har också nyligen läst Patti Smiths ”Just kids” – gjorde mig värkande avundsjuk för att jag inte lever ett spännande konstnärsliv-in-spe/hänger med Robert Mapplethorpe i New York på 70-talet. Och nu läster jag Carolyn Cassadys ”Off the road” – har just kommit till partiet där Carolyn inleder en otrohetsaffär med Jack Kerouac. Är dock INTE avundsjuk på Carolyn – 50-talet verkar enbart ha bestått av helvetiska äktenskap: Vare sig de tog plats i en städad förort eller, som i det här fallet, i ”bohemiska konstnärskretsar”. Hmm… Blondinen på bild 2 har inget med denna text att göra – tog bara med henne för att hon har på sig ett sexigt nattlinne och håller i ett gevär.