Gubbrock!

Men en gång i tiden kallades det inte gubbrock. Kolla in Eagles orgastiska blickar i början av videon – gitarrkillens vanligaste tillbehör (och varför jag har svårt för gitarrkillar). Sedan bjuds det på en fantastisk rundtur genom Arizona – Amerikas kanske mest filmade och filmiska landskap. Har för mig att jag läst någon gång att ”Hotel California” handlar om Anton LaVeys (satanistkyrkans grundare) villa. Apropå Anton La Vey stod det förresten en del om honom i ”Off the road” – han var tydligen nån fet, pomadadoftande typ med massor av ringar på fingrarna som ordnade swingerspartyn för överklassen i sitt hus i Beverly Hills på helgerna. Supertramp hörde jag alldeles nyss i pappas garage och blev glad! Likaså The Animals – kan man bli annat än glad av House of the rising sun? Kolla vilka pojkspolingar de är förresten – de kan ju inte vara mer än 20 år. Sångaren ser väldigt sympatisk ut, som om han har bra humor. Och han är fulsexig. En del killar är fulsexiga = inte överdrivet snygga men har en sexig utstrålning och energi. Mitt ultimata fulsexobjekt är Philip Seymour Hoffmann. Som för övrigt också är en fantastisk skådis: