Axplock från mina skrivande tonår

Som jag alltid misstänkt förekommer en viss rundgång i resonemangen. Människan sägs idissla mellan tre till fem ämnen om och om igen under sitt liv och det stämmer uppenbarligen. 2004, när jag var 20 år, tror jag förresten att jag var bättre på att skriva än vad jag är idag. Det beror nog på att jag tog mig själv på ett så extremt stort och blodigt allvar då. Jonas Gardell har någon gång sagt att han ”aldrig varit äldre än när han var 16 år.” Jag har aldrig varit äldre än när jag var 20 år.


Mina dagböcker 1996 – 2010. Om någon skulle betvivla att jag inte är manisk…

Kommentera

