Dagens citat/ Olle blir arg + en hälsosam dos punk

Det är roligt att läsa DN med Olle på morgnarna. Han hittar alltid något att bli arg på. Idag var det två saker som gjorde honom förbannad:

1. Rubriken ”De har allt – utom snö” i Stockholmsbilagan: Två pojkar står med full skidmundering i en grön slalombacke:

”Vad fan är det här för jävla reportage? VÄDRET SVIKER BARNEN! Åk till Alperna då era bortskämda ungjävlar, det har era föräldrar säkert råd med!”

2. Årskrönikan ”Konståret 2011” i Kulturdelen:

Olle läser högt: ”…inte att förglömma det kanske viktigaste av alla; utställningen ”De ou par Marcel Duchamp par Ulf Linde. Det tror jag säkert att du (han syftar på recensenten) och dina sju kollegor som alla är kompisar med Ulf Linde tyckte. Det var förmodligen bara ni som var där.”

Fler saker Olle stört sig på idag:

3. Alex Schulman:

”Jag vägrar läsa något som den mannen har skrivit. Det kan inte komma något gott ur en människa som inledde sin karriär med att slicka uppåt och sparka neråt och håna alla som inte var födda i innerstadsmediefamiljer som han själv. Det spelar ingen roll att han försöker påskina att han har förändrats, det är min fasta övertygelse att han är innerst inne är ond.”

4. Mina blommiga klänningar:

”Jag ska också börja klä mig i löst hängande kaftaner som en Big Mama Botswana så får vi ser hur peppad du blir!”

5. Bussen till stan som går via Holmsund och därför tar 15 minuter extra:

”Vad är det här för jävla Snoozeride? Det här ställer jag inte upp på, jag tar taxi istället!”

Ja. Sådan är han. Olle. Som får mig att skratta hela dagarna.

(Och nu ska jag sluta citera min pojkvän. Jag är uppenbarligen inte bättre än din värsta tjejkompis. Hon som du dumpade när du började gymnasiet för att du äntligen fick vänner som INTE var pantade.)

Bild högst upp: Min nyårssminkning illustrerad av Dave Vanian

Och eftersom mitt nyårslöfte är att försöka bli en bättre skribent genom att lyssna på mer punk börjar jag redan nu:

OBS! Det är inte min hemmavideo! Såå fascinerad av grammofonskivor är jag faktiskt inte! Inte heller av kamerans zoom-funktion.

Och en till, bara för att jag är lite kär i sångaren:

Ps. Hur tragiskt är det inte att upptäcka The Damned vid 28 års ålder? Tröstar mig med att jag åtminstone upptäckte Misfits när jag var tretton.

Ps2. Mitt nästa inlägg kommer att heta ”därför vägrar jag att växa upp.”

2 thoughts on “Dagens citat/ Olle blir arg + en hälsosam dos punk”

  1. Hahaah! Alex Schulman är ond, det kan jag intyga. Eller åtminstone en otrevlig karikatyr av en självcentrerad mediasnubbe. Jag har träffat honom, men han var för upptagen av att prata med sin fru och Fredrik Wikingsson om twitter och tv-kändisar för att lägga märke till mig.

    History of the world part 1 är för övrigt the damneds bästa alster, såruvet.

Kommentera

