Förlåt, förlåt!

Kan givetvis inte somna om jag inte tar tillbaka mitt lilla utspel nedan.

Detta vet alla som känner mig väl: Jag är överdrifternas mästare. Därtill impulsiv. Och neurotisk. Och arrogant. Och samvetsgrann. Och motsägelsefull – precis som alla andra mänskliga individer. Men en sak jag verkligen lider av är att jag ofta ”talar först – tänker sedan.” Har det i släkten från både mammas och pappas håll. Är Obotlig Grodkläckare (och helt befriad från förmåga att ljuga: Frågar någon vad jag tycker om dennes Nya Käcka Frisyr kommer denne någon att få ett ärligt svar: Alltså, att den är skitful. Jag kommer inte att säga det rakt ut men det kommer att synas i mina ögon eftersom jag har noll pokerface.)

Alltså. Febrig och full av självförakt var jag givetvis tvungen att OMEDELBART meddela er, handfull tappra skara läsare, att jag SLUTAR BLOGGA. Med pukor och brak. Hade jag haft råd att anställa en orkester hade jag väl anlitat den också. Jojo. Är en riktig dramaqueen. Så. Med eftertankens kranka blekhet: Troligtvis slutar jag inte att blogga (hörni! Skulle ju bara se om ni var vakna!). Däremot saknar jag helt förmåga till lagom-het. För vad är det? Att göra något ”lagom”? Jag gör aldrig något ”lagom”. Antingen är jag PÅ eller AV. Och är jag PÅ är det till hundra procent. Raketer mot skyn. Manisk aktivitet. Behöver inga droger – drogar på min egen distanslöshet.

Jag har kommit på ett bättre nyårslöfte: Att göra vad jag känner för. Inte vad jag tycker att jag borde känna för. Alltså: Känner jag för att blogga bloggar jag. Känner jag för att skriva roman skriver jag roman. Det är ju ingen big deal egentligen: Jag är en (1) människa av sju miljarder. Spela roll vad jag ägnar mig åt. Spela roll om jag någonsin får ge ut en roman eller inte. En av mina favoritinternetsidor är den här. Den är svindlande och förfärlig, som att stirra rakt in i ett svart hål. Den ger mig perspektiv på mitt eget liv och perspektiv var vad jag saknade ikväll. Febrig som jag är. Godnatt!

3 thoughts on “Förlåt, förlåt!”

  1. Och förresten! Skaffa inte twitter (om du nu har övervägt det någon gång). Det är den största tidsslukaren jag någonsin ”råkat” ut för. Även om man inte twittrar så mycket, sitter man där och glor. Inte bra.

  2. Nä, aldrig twitter. Av det lilla jag sett av twitter verkar det mesta som skrivs dessutom vara spåndumt: ”Här har ni en rolig katt 🙂 🙂 🙂 idag fick jag äcklig middag 😦 😦 :(” Ja. Och där sparade jag in på ett framtida blogginlägg om hur dumt twitter verkar. Gott nytt år till dig också!

Kommentera

