Veckans bilder

  1. Stilla snöfall över Upplandsgatan.
  2. J på Sturekatten. (Vår kanna smaksatt vatten kostade 79 kronor! Annars trevligt.)
  3. Jag i vår andrahandshall. (Med klassisk spegelmin = höjda ögonbryn.)
  4. Veckans fynd, från Antikvariat August. *Mycket glad!*
    Smakprov ur Gunnars långa brev:

    Jag ber er ursäkta mig att jag skriver till er. Jag har ingen annan orsak att göra det än ett visst behov att meddela mig med en människa och jag känner så få och jag tror att ni är en av dem. Men detta behov lider av en mycket egendomlig känsla av ovisshet och av en viss rädsla som jag märker att jag har för er, en känsla som jag inte kan förklara och som jag måste analysera för att komma någon vart med detta brev. Jag tror att det hela beror på att jag inte kan definiera er emotionellt, att jag inte har någon klar förkänsla av hur min föreställning om er kommer att utvecklas i mitt medvetande och all ovisshet är pinsam.

    Och en bonusbild: Stureplan (inte ett av mina stamställen!)


Kommentera

