Söndagsaktiviteter

Så här stökigt är det absolut inte i vanliga fall *blinkar oskuldsfullt*

Planerar att sitta i soffan hela dagen – utan dåligt samvete. Frossa i Erica Jong, och senare, fördjupa mig i (ännu) ett kostymdrama: Jag älskar kostymdramer! Under förmiddagen har jag och Olle försökt enas om vad vi ska ha på väggarna i vår kala lägenhet. ”Inga mer konstaffischer” tycker han, ”vi får inte bli för borgerliga”. Istället tycker han att vi ska köpa en Sisters of Mercy-affisch, ”vara lite tonårs sådär”. Hittills har vi enats om ett köp; denna intrikata bild. Den ska hänga i badrummet (och jag lovar att den kommer att ge mig mardrömmar).

Janet Leigh, 1960 (har för evigt gjort mig rädd för att duscha bakom duschdraperier)

Och lite söndagsreligiositet: 

Henriette Browne, ”The sisters of mercy”, 1859

 John Everett Millais, ”The vale of rest”, 1858

Arthur Hacker, ”The cloister or the world”, 1896

Och till religiositet behöver man stråkar:

Reproduktionerna skamlöst stulna från denna sida (värd ett besök!).

Kommentera

