Hemma!

Hemma och så glad över att vara hemma. Här finns inga lummiga ek- och bokskogar, inga kaskader av vitsippor mellan träden och det är fortfarande lååångt kvar innan syrenerna blommar,  inte heller finns det några slott* så långt ögat når (det nordligaste ska tydligen ligga i Gävle, om inte det här räknas, men det borde det väl göra?). Det är kargt häruppe, och det råder stor brist på imposanta byggnader, men istället bjuds det på ett överflöd av tystnad, vidder, lugn. På min 50-minuters promenad imorse stötte jag ihop med mer djur än människor, en omväxling högt uppskattad av en folkskygg typ som jag.

De kommande dagarna ska jag endast göra saker jag tycker är trevliga; dricka te, klappa min hund, skriva, ta långa fotbad och frossa i kostymdramer (i vardagsrummet står fem BBC-boxar och väntar). Jag kommer säkert att blogga också; kanske om resultatet av den hårblekning som jag ska företa mig ikväll. Jag har alltid ogillat min gula hårfärg och ska använda nåt slags anti-orange mirakelmedel som mamma har köpt. Får se om det slutar med tårar, det brukar ju ofta göra det.

*Är besatt av slott. Gillar också borgar. Och ruiner. Och nedlagda gamla fabriksbyggnader i tegel med höga skorstenar.


4 thoughts on “Hemma!”

Kommentera

