Låtom oss rysa

Scannar nätet för att hitta något läskigt men vill inte hemfalla åt övertydligheter, typ clowner och dockor utan ögonen. (Även fast jag tycker att både clowner och dockor är väldigt obehagliga. När jag var liten brukade jag bära ut min porslinsdocka från rummet varje kväll innan jag skulle sova.) Gotarsjäl som jag är vill jag ju gärna uppmärksamma den kommande helgen på något sätt. Och inte bara genom att spela Misfits Halloween och bära sammet och måla läpparna svarta. Målningen ovan av Thomas Cooper Gotch är väl ganska otäck? Jag tänker mig att den föreställer två små väluppfostrade vampyrflickor som tappar sina intet ont anande fosterföräldrar på blod varje natt (de riktiga föräldrarna är förstås döda).

Ett bra läskigt soundtrack är filmmusiken till The Ninth Gate. Lyssna med fördel med ljuset släckt.

Kommentera

