Detta verkar bra!

Har nu beställt denna bok.

Från en intervju med författaren om romanens tillkomst i SvD:

Det hela började med att jag åkte till Nice för att skriva några dagar. Jag sitter där på ett utomhuskafé invid blomstermarknaden och ser en ung kvinna som sitter ovanpå två lådor. Hon har långt rött hår, är mycket vacker, helt naken – och alldeles oberörd. Jag kan inte fatta det. Hon är bara naken.

–Hade jag varit modigare hade jag gått fram och frågat om jag kunde hjälpa henne med något.

Istället gick Deborah Levy tillbaka till hotellet och satte sig och skrev om den rödhåriga kvinnan – och det visade sig att hon heter Kitty, är från England, våldgästar två engelska familjer som hon inte känner, i en villa i bergen ovanför Nice, och i poolen simmar hon naken.

Jag vill också skriva på soliga kaféer bredvid blomstermarknader!

Kommentera

