I brist på annat… lite strunt…

Okej, om man bara skulle ta och skriva lite skit? För jag har fortfarande ingen lust att blogga. Blogga som i att skriva ”genomtänkta texter med djup och eftertanke”, vilket är vad jag önskar att mitt bloggande gick ut på (vill ju gärna framstå som bildad, litterär, smart och allmänt vältalig och kulturell). Men snacka skit borde ju inte vara så svårt? Så här har ni nuläget: Jag dricker whisky i köket. Olle spelar tevespel i rummet intill (han har spelat tevespel tre kvällar i rad nu). Jag har just duschat, sköljde som vanligt ur hårinpackningen med kallt vatten eftersom jag läst nånstans att det är bättre med kallt vatten än varmt vatten i detta sammanhang, håret blir nämligen mindre torrt av det. Inte i bokstavlig mening, för naturligtvis vill jag att håret ska torka, men mindre torrt som i mindre risigt. Kallvattnet gjorde att jag började frysa och fryser gör jag fortfarande. Har därför på mig en stor noppig tjocktröja.

Här har ni mina två favorithårprodukter:

grejer 2Jättebra för slitet hår!

Och här har ni min badrumshylla:

grejerOm ni skulle få för er att använda samma produkter som jag alltså, vilket ni säkert inte är intresserade av. Visst är badankan gullig? Han (för jag har bestämt att det är en han) har hängt med i många år nu. Och jag blir alltid glad av att titta på honom.

Jag hatar förresten att tvätta håret. Brukar dra på det i det längsta eftersom det är så besvärligt – jag duschar alltid sent och måste sen sova på det blöta håret så att det blir helt knövligt nästa dag – och använder därför massor av torrschampo istället. Är överhuvudtaget kluven när det kommer till hur jag vill ha håret. Å ena sidan vill jag att det ska vara mjukt och lent, å andra sidan gillar jag den lite skitiga svintolooken. Courtney Love har jättebra svintohår, hon är nog lite av ett ideal på den fronten:

Courtney-Love-10

Och här har ni en fjortisselfie (ej tagen ikväll):

helloMin förhoppning är att ni tycker att jag är dödligt snygg. Och att ni genast skulle vilja ha en likadan klänning som jag har på bilden. Den är i sladdrigt halvgenomskinligt tyg, ser mest ut som ett nattlinne och kommer från Gina Tricot. Rusar ni dit redan imorgon har de säkert ett par ex kvar!

Apropå klänningar – för nu har jag bestämt mig för att skriva om klänningar – hittade jag en jättefin på HM häromdagen, nämligen den här. Fantastisk, tycker jag. Lite japansk. Nu när jag kollade hemsidan hittade jag några andra fina också. Som den här (jag tänker 60-tal och Sharon Tate på den här bilden), den här (sexig!) och den här (söt, fast jag är tveksam till den genomskinliga nederkanten).

Nog sagt om klänningar. Vad skulle jag mer kunna blogga om? Jag har ont i fötterna eftersom jag alltid har hårt snörade skor. Har börjat uppleva en del problem på grund av detta (utöver värk även kittlingar och domningar). Men hur hitta snygga skor som också är bekväma? Jag har gått igenom hela Nellys skoutbud utan att hitta några som duger (nu pratar jag sneakers). Däremot hittade jag dessa ballerinaskor på ASOS som är jättefina:

image3xlBlir helt till mig av humlorna!

(De här var också fina, men jag tror inte att kvalitén är särskilt bra och kanske ser de bara billiga ut när man väl har på sig dem?)

Jaha. Hårprodukter, kläder och skor. Har jag verkligen inget vettigare att skriva om? Jovisst. Jag skulle kunna skriva om de romaner jag läst på slutet (just nu läser jag Virginia Woolfs ”Mot fyren”) och om de seriemördarintervjuer jag tittat på i helgen (mycket läskiga, särskilt den här med kannibalen Jeffrey Dahmer.) (Varför jag tittat på seriemördarintervjuer? Bra fråga. Inte för att bli inspirerad i alla fall. Mest bara av någon slags morbid nyfikenhet + att jag är intresserad av allt jag inte förstår och jag förstår verkligen inte varför man blir seriemördare, eller nekrofil, eller kannibal.) Jag skulle också kunna skriva om den fina barockutställningen jag var på tidigare ikväll och de tankar om döden den väckte. (Den här målningen av David Klöcker Ehrenstrahl var en favorit.) Men jag orkar inte. Så jag avslutar istället. Tack och hej!

 

Kommentera

