Ännu en dag i trädgården

Ja, jag antar att ingen annan än jag själv – och möjligen min mor (som inte läser denna blogg) – är intresserad av fler trädgårdsbilder, MEN, jag postar ändå för jag är så glad över att detta: att jag kan leva lantliv i storstan. Går omkring och är som förälskad. Så, i eftermiddag har jag:

bron

Rensat ogräs kring bron (fyllde en hel skottkärra), beskurit den ena rhododendronbusken, sopat plattorna, krattat upp jord för plantering av vårlökar (vill ha massor av påskliljor!).

vattna

Vattnat massor. Gillar att vattna. Det är rogivande.

tomater

Plockat in tomater.

skörda

Och rödbetor och morötter.

mangold

Konstaterat att mangolden börjat likna något i Alice i Underlandet.

päpplen

Ätit äpplen. Inte dessa. Tyckte de gjorde sig bra på bordet dock.

ankkonversation

Skött ankor. Här står Kajsa och Hilda och skvallrar vid poolen.

Sen blev det kväll, och vi drack bubbel och åt laxsnittar på balkongen:

snittar

Sen ville Olle, som vanligt, lyssna på black metal:

olle

En bild som till fullo illustrerar hur det är att vara tillsammans med denne man.

Här är kvällens låt (något snällare än den musik som vanligen spelas hemma hos oss):

Nu: chokladbollar med whiskey. Go`natt!

2 thoughts on “Ännu en dag i trädgården”

  1. Jag vill alltid se trädgårdsbilder! I synnerhet om det är ankor med – men det går bra utan också. Det är så trevligt att du bloggar igen – jag är som alltid dålig på att lämna kommentarer, men läser flitigt och följer tankarna läsningen väcker vidare men i ensamhet.

  2. Hillevi: Så bra att du gillar trädgårdsbilder, då är vi i alla fall två :). Jag är också dålig på att kommentera – måste bli bättre på det!

Kommentera

