Frukt är också godis

170020125_a409c65bd2_m

Det är ju allhelgona. Hade helt missat det tills fyra små utstyrda ungar, med häxhattar och grönt smink i ansiktet, stod på vår trapp.

Ungarna (i kör): ”Bus eller godis!”

Jag: ”Men hej, hej. Så roligt… Jag är hemskt ledsen, men vi har inget godis.”

Olle (bakom min axel): ”Vi har bananer.”

Jag (till Olle): ”Det är väl inge kul att få bananer?”

Olle (till ungarna): ”Vill ni ha bananer?”

Ungarna: ”Ja! Bananer!”

Så gick Olle och hämtade bananer och ungarna tog tacksamt emot dem. Aldrig har jag känt mig så vuxen. Eller tråkig.

Kommentera

