Ett hej och ett godnatt

Snowdrop And The Seven Little Men John Dickson Batten 1897

Jag låg och försökte somna. Nu har jag stigit upp igen. Eller det har jag väl egentligen inte. Jag sitter i sängen, uppallad med kuddar. Sängkläderna är gula, täckena fluffiga. Pappa snarkar i ett rum längre bort. Olle ligger utsträckt på soffan i vardagsrummet; googlar jaktknivar. Mycket manligt. Jag har tänkt skriva här i flera veckor, alltså skriva-skriva, inte bara lägga upp bilder och dylikt. Jag lovar att göra det till helgen. Här ovan ser ni en otäckare variant av Snövit; Snowdrop And The Seven Little Men av John Dickson Batten, målad 1897.  Jag har samlat på mig många bilder på slutet som jag tänkte pytsa ut här allt eftersom. Nu ska jag strax släcka igen. Hoppas inga dvärgar kommer på besök.

Kommentera

