Vad det innebär att vara lärare vid läsårssluten:

1. Man har inte tid med något annat än jobbet.

2. När man väl är ”ledig” kan man ändå inte tänka på annat än jobbet.

3. Ens partner blir less på att man inte pratar om något annat än jobbet.

4. Man försöker att inte prata om jobbet.

5. Man sover dåligt om nätterna.

6. Man har konstant dåligt samvete, både för jobbet och för partnern.

7. Man förebrår sig för att man ”inte har något liv.”

8. Man intalar sig att man åtminstone ”är duktig”.

9. Man vill bara gråta…

10. …men gör det aldrig.

3 thoughts on “Vad det innebär att vara lärare vid läsårssluten:”

  1. Åh, jag förstår och lider med dig. Skönt att ni kan gråta i alla fall. (Om jag börjar gråta är jag rädd att jag inte kommer kunna sluta och jag får ju inte framstå som ”labil” inför eleverna…)

Kommentera

