I eftermiddag

Sommaren är här, eller? På någon vecka blev allt grönt, en formlig explosion. Fantastiskt.

Utanför dörrenPåskliljorna och tulpanerna jag satte i november blommar. Och Rhododendronbusken blommar. Och lite andra grejer jag köpt på torgets blomstermarknad, men det är väl fusk.

TulpanerSnyggaste tulpannyansen! Plus ett par jävla brännässlor, har bränt mig flera gånger då jag plockat in blommor och rensat ogräs. Fast egentligen tycker jag att brännässlor är rätt snygga de också. Liksom ogräs. Växtlighet som växtlighet tänker jag. Huvudsaken att det växer.

GårdenHalva gräsmattan har förvandlats till blomsteräng. Snart kommer tusen och åter tusen smörblommor blomma. Och förgätmigejen blommar redan, den är så söt.

AnkdammOch ankdammen är åter vattenfylld efter att ha legat torrlagd hela vintern. Ankor är de dummaste fåglar som finns. Detta kan jag med säkerhet hävda efter att ha spenderat nio månader i deras sällskap. Men hyfsat dekorativa är de i alla fall.

AllergiskMed våren kommer allergin. Såhär har jag sett ut från och till de senaste två månaderna. Som ett mongo.

Avslutningsvis en låt jag associerar med sommaren och som inte har något med trädgården att göra, däremot med fest i park:

Man blir ju tonåring igen när man lyssnar på det här!

Ps. Idag är det min namnsdag. Har påmint alla jag träffat och den enda som kom ihåg det självmant var en gammal expojkvän. Håhåjaja.

Kommentera

