Måndag 16 november

De senaste två dagarna har jag skrivit på ett jättelångt inlägg om ”krig och kultur” angående Parisattackerna, IS med mera. Det blev klart för en timme sedan. Sedan läste jag igenom det och tänkte; ok, nu har jag bearbetat det här, och jag behöver inte publicera det. I tider av social media är det lätt att övervärdera vikten av att göra sina tankar offentliga. Det personliga skrivandet, s.k dagboksskrivande, är lika viktigt. Kanske viktigare än någonsin eftersom det inte eftersträvar bekräftelse (från andra).

Istället: Lyssna på låten ovan, den är bra! Hela skivan är mysig. Jag har lyssnat på den hela helgen. Nu ska jag ta en promenad, sedan baka chokladbollar med massor av kakao och kaffe och titta på Downton Abbey.

Kommentera

