Ett år sedan idag

Stugan

…vi köpte det hus vi av någon anledning envisas med att kalla för ”stugan”. Om förra sommaren ägnades åt trädgården har denna ägnats åt målning; utöver gamla köket har jag målat (om) fönsterkarmar, dörrar, lister, utemöbler, hyllor. Blir alltid lite (mycket) manisk när jag väl kommer igång med något. Således; de senaste veckorna har jag dagligen färgfläckar på huden, som igår – då jag för första gången gick ”ut” sen jag kom hem – och jag hade en stor, vit intorkad klick på ovansidan foten och M sa att det såg ut som en mås hade skitit på mig. För tillfället tycker jag emellertid att hårt arbete är rätt fashionabelt.

4 thoughts on “Ett år sedan idag”

  1. Få saker är så rofyllda som att måla hus. Man känner sig liksom sällan så ledig som när man sveps med i det där jämna flödet av dag efter dag av målande och P1-lyssnande, interpunkterat av kaffe i skuggan och badturer om kvällarna. Dessutom: att kitta fönster är ren terapi.

  2. Avundsjuka, har jag upptäckt, är en mycket bra drivkraft :)! Jag är livrädd för att kitta fönster, har inte gjort det sen tekniken i 8:an och oroar mig för att glasen ska gå sönder vid skrapningen, men det behöver verkligen göras – det gamla har lossnat på flera ställen.

    1. Låt oss hoppas att det är precis så som avundsjukan funkar!

      Tricket med skrapningen är värmepistol har jag märkt: kittet blir alldeles mjuk och liksom glider av rutan. Fast man får förstås akta så man inte bränner för mycket.

Kommentera

